Meta pripravlja predstavitev nove generacije VR očal Quest in naprednega AI modela za generiranje slik, hkrati pa se že krešejo mnenja o zasebnosti in vplivu teh tehnologij. Letošnja konferenca Meta Connect obeta več kot le rutinske posodobitve. V ospredju so govorice o povsem novi seriji očal Quest 4, ki naj bi prinesla izboljšano prostorsko zaznavanje in lažjo integracijo z aplikacijami za delo na daljavo. Obenem podjetje napoveduje predstavitev lastnega slikovnega generatorja, ki naj bi konkuriral dosedanjim rešitvam v industriji.

Koncept nove generacije VR očal Meta Quest 4 (foto: Meta, promocijsko gradivo)

Pričakovane novosti: nova očala, umetna inteligenca in integracija z družbenimi omrežji

Dogodek naj bi prinesel uradno predstavitev VR očal Quest 4, ki se osredotočajo na boljše sledenje gibanja, tanjšo in lažjo zasnovo ter zmogljivejšo grafiko. Kot poudarjajo analitiki, ta očala uvajajo možnost uporabe brez zunanjih tipal in izboljšano upravljanje z gestami. S tem Meta cilja na področja oddaljenega sodelovanja, izobraževanja in zabave, kjer je kakovosten prenos gibanja ključen.

Med osrednjimi točkami bo tudi napredni AI model za generiranje slik, ki naj bi ponujal visokokakovostne vizualne vsebine na podlagi besedilnih opisov. Podjetje želi uporabnikom omogočiti hitro izdelavo oglasov, vizualizacij in kreativnih vsebin v okolju svojih platform. Ta poteza sledi trendom, ki jih narekujejo konkurenčna orodja kot sta DALL-E in Midjourney, s čimer Meta vstopa v neposredno konkurenco z največjimi imeni na trgu generativne umetne inteligence.

Poleg tega Meta napoveduje tesnejšo integracijo novih tehnologij s svojimi družbenimi omrežji. Uporabniki naj bi lahko rezultate AI generatorjev enostavno vključili v Facebook in Instagram objave ali jih uporabljali v Messengerju. S tem podjetje poskuša še povečati angažiranost in razširiti nabor funkcionalnosti znotraj svojih aplikacij, kjer si želi ohraniti vodilni položaj.

Uporaba Meta AI generatorja slik v Messengerju (foto: Meta, predstavitev 2025)

Kritični vidiki: zasebnost, monopol in vpliv na uporabnike

Prihod novega AI modela in dodatnih funkcij v omrežjih sproža vprašanja o nadzoru nad podatki in zasebnostjo. Kritiki opozarjajo, da bi razširjena uporaba generativnih AI orodij lahko vodila do še večje količine lažnih vsebin in manipulacije informacij. Strokovnjaki z univerz in neodvisnih laboratorijev izpostavljajo tveganja zaradi pomanjkanja transparentnosti v algoritmih umetne inteligence, ki jih podjetje uporablja.

Meta že tradicionalno spremljajo kritike zaradi domnevno monopolnega položaja in vpliva na digitalno okolje. Razširitev AI orodij v okviru že obstoječih družbenih omrežij naj bi podjetju dala še večji nadzor nad načinom, kako se uporabniki informirajo, komunicirajo in ustvarjajo vsebine. To odpira vprašanja o dostopu do konkurenčnih rešitev in svobodi izražanja, ki so jih v preteklosti izpostavljale tudi nevladne organizacije za digitalne pravice.

Širjenje VR naprav med mlajšimi uporabniki in načrti za integracijo AI storitev v šolsko okolje sprožajo dodatno skrb. Odbori za varstvo potrošnikov in otroških pravic opozarjajo na potrebo po jasnih smernicah, ki bi zagotovile varno uporabo novih tehnologij. Debata o razmerju med inovacijami in odgovornostjo podjetja Meta tako ostaja odprta tudi ob letošnji konferenci.

Leave A Reply

Exit mobile version