Tehnološki sejmi in konference, kot so CES v Las Vegasu, Web Summit v Lizboni, MWC v Barceloni ter Slush v Helsinkih, so postali ključna izhodišča za slovenska inovativna podjetja, ki iščejo investicije, partnerstva in globalno prepoznavnost. Startup ekipa iz Ljubljane je na Web Summitu navezala stik z enim največjih evropskih skladov tveganega kapitala, kar jim je v treh mesecih odprlo vrata do pilotnega projekta v Veliki Britaniji. Drugo podjetje iz Maribora je po predstavitvi na MWC prejelo povabilo k sodelovanju pri razvoju programske rešitve za mednarodnega operaterja. Takšni primeri dokazujejo, da je izbira pravega dogodka in dobra priprava ključna za uspeh v konkurenčnem okolju.
Strategije za učinkovito predstavitev na mednarodnih dogodkih
Brez natančnega načrta podjetje težko izstopa med stotinami razstavljavcev. Prvi korak je jasna opredelitev cilja: ali podjetje išče investitorje, strateške partnerje ali pilotne stranke? Na CES-u je startup iz Celja opazno izboljšal odziv obiskovalcev, ko je v predstavitev vključil kratko demonstracijo s povabilom k neposrednemu preizkusu produkta. Predstavitev naj bo strukturirana. Pripravljen naj bo kratek, jedrnat “pitch”, ki jasno razloži rešitev in prednosti za stranko ali partnerja.
Uspešna podjetja pogosto izkoristijo tudi vizualno privlačne materiale, digitalne predstavitve in izpostavijo ključne podatke o rasti ali uspešnih implementacijah. Po koncu dogodka je dosledno sledenje pridobljenim stikom nujno. Najpogostejša napaka startupov je odlašanje z nadaljnjo komunikacijo, kar zmanjša možnost za dolgoročno sodelovanje. Priporočljivo je, da podjetje že vnaprej pripravi personalizirane follow-up e-maile in izpostavi konkretne zamisli za sodelovanje.
Za še večji učinek je smiselno sodelovati v spremljevalnih programih, kot so pitch tekmovanja ali individualna srečanja z investitorji. Na Slushu je aplikacija za digitalno trgovino ob udeležbi na pitch tekmovanju pridobila medijsko pozornost in povabilo na pospeševalniški program. Vidnost je največja, če podjetje izkoristi več formatov predstavitve in se poveže z udeleženci tudi prek družbenih omrežij.
Nasveti in ključni koraki za startupe pred in po dogodku
Za startupe je priprava na dogodek več kot le rezervacija razstavnega prostora. Pomembna je raziskava o drugih razstavljavcih, udeležencih in ciljni publiki. Priporočljivo je, da podjetje predhodno pripravi seznam ključnih oseb, s katerimi želi vzpostaviti stik, in vnaprej dogovori sestanke. Na MWC je slovensko podjetje za IoT rešitve z neposrednim nagovorom vodilnih predstavnikov telekomunikacijskega podjetja doseglo, da so jih povabili na nadaljnji sestanek.
Med samim dogodkom se je priporočljivo aktivno vključevati v mreženje, sodelovati na okroglih mizah in uporabiti priložnosti za hitre predstavitve. Kratek, personaliziran nagovor pogosto odpira vrata do ključnih odločevalcev. Predstavitveni materiali naj bodo v več jezikih, saj obiskovalci prihajajo iz različnih držav, pomembno pa je tudi, da so na voljo digitalne vizitke ali QR kode za lažje deljenje kontaktov.
Po dogodku sledi najpomembnejši korak: takojšen in personaliziran stik z vsemi potencialnimi partnerji ali investitorji. Priporočljivo je pripravljeno kratko povzetek dogovora ali predlog za nadaljnjo komunikacijo. Podjetja, ki ta korak izvedejo hitro in ciljno, imajo bistveno večjo možnost za sklenitev sodelovanja ali investicije.