Porast uporabe umetne inteligence v pravni industriji
Število pravnih strokovnjakov, ki uporabljajo umetno inteligenco (UI) v svojem delu, narašča, kažejo ankete. Po nedavni raziskavi podjetja Clio, ki se ukvarja s pravno tehnologijo, je lani kar 79 % pravnih podjetij uporabljalo neko obliko UI pri obravnavanju primerov, kar je znatno povečanje v primerjavi z zgolj 19 % v letu 2023. Ta preskok ponazarja hitro adaptacijo tehnologije znotraj pravnega sektorja, kljub nekaterim pomislekom, ki jih imajo pravniki glede zanesljivosti in etičnosti takšnih sistemov.
Naraščajoča uporaba UI v pravnem sektorju ni omejena zgolj na odvetniške pisarne. Tudi korporativni pravniki vse pogosteje izkazujejo zanimanje za vključevanje umetne inteligence v svoje procese. Obstajajo raziskave, ki nakazujejo, da se vedno več pravnih svetovalcev v podjetjih obrača k tehnološkim rešitvam, da bi izboljšali učinkovitost in natančnost svojih storitev.
Prednosti umetne inteligence v pravnih procesih
Ena izmed ključnih prednosti uporabe umetne inteligence v pravnem sektorju je povečanje učinkovitosti. Pravni postopki so pogosto časovno zahtevni in obremenjujoči, AI pa lahko avtomatizira številne ponavljajoče se naloge, kot so pregledovanje in razvrščanje dokumentov. To omogoča pravnikom, da se osredotočijo na bolj zapletene in strateške vidike svojih primerov.
Prav tako umetna inteligenca omogoča boljšo analizo podatkov in napovedne modele, kar je ključno pri sprejemanju informiranih poslovnih odločitev. Algoritmi za strojno učenje lahko prepoznajo vzorce, ki bi jih človeški analitiki zlahka spregledali, in tako omogočijo boljšo oceno tveganja ter oblikovanje strategij v pravnih sporih.
Pomisleki in izzivi pri uvajanju umetne inteligence
Kljub očitnim prednostim pa uporaba umetne inteligence v pravnem sektorju prinaša tudi določene izzive. Pravna stroka je zaradi svoje narave in povezanosti z zakonodajo in etiko zelo previdna pri uvajanju novih tehnologij. Skeptiki opozarjajo na možne napake algoritmov, ki lahko vodijo do napačnih zaključkov in odločitev, kar je v pravni praksi nedopustno.
Dodatno so tu še pomisleki glede zasebnosti in varnosti podatkov. Umetna inteligenca pri svojem delovanju zahteva velike količine podatkov, kar lahko predstavlja tveganje za kršitve zasebnosti. Pravna podjetja morajo zato zagotoviti, da so vsi uporabljeni podatki varno shranjeni in ustrezno zaščiteni pred morebitnimi zlorabami.
Prihodnost umetne inteligence v pravnem sektorju
Kljub navedenim izzivom in pomislekom pa se zdi, da je prihodnost umetne inteligence v pravnem sektorju svetla. Z nenehnim napredkom tehnologije se izboljšujejo tudi rešitve, ki jih lahko AI nudi pravnikom. Pričakovati je, da bodo pravne storitve v prihodnosti še bolj povezane z digitalizacijo in uporabo naprednih tehnologij.
Pomembno je, da se pravni strokovnjaki seznanijo z novostmi in izkoristijo priložnosti, ki jih ponuja umetna inteligenca. Zgolj s pravilnim razumevanjem in uporabo te tehnologije lahko pravni sektor v prihodnosti izboljša svoje storitve in se prilagodi hitrim spremembam v digitalni dobi.
Peter Mesarec je verjetno najbolj poslušan predavatelj Chat GPT in UI v Sloveniji, njegovih predavanj o uporabi Chat GPT v podjetjih se je udeležilo več tisoč udeležencev, svoja znanja pa pogosto objavlja tukaj in na drugih spletnih straneh.