Microsoft opozarja na morebitne motnje v storitvah umetne inteligence zaradi omejene kapacitete
Microsoft je med predstavitvijo rezultatov poslovanja v tretjem četrtletju fiskalnega leta 2025 opozoril na možne motnje pri dostopu do storitev, ki temeljijo na umetni inteligenci (UI). Po besedah izvršne podpredsednice in finančne direktorice Amy Hood se podjetje sooča z velikim povpraševanjem, ki trenutno presega njihovo zmogljivost za vzpostavitev novih podatkovnih centrov in širitev infrastrukture. To bi lahko pomenilo začasne omejitve zmogljivosti AI storitev že v naslednjih mesecih, natančneje že v juniju.
Izzivi širjenja podatkovnih centrov in vpliv na stranke
Microsoft, kot eno največjih tehnoloških podjetij na svetu, močno vlaga v razvoj in posodobitev podatkovnih centrov, saj so ti ključnega pomena za podporo naprednim aplikacijam umetne inteligence, kot so orodja za strojno učenje in obdelavo velikih količin podatkov. Vendar pa rast povpraševanja po AI storitvah, ki jo poganjajo tako poslovni kot končni uporabniki, trenutno prehiteva zmožnosti, da bi podjetje pravočasno vzpostavilo dodatno infrastrukturo.
Amy Hood je na zadnjem klicu o rezultatih poslovanja izpostavila, da kljub velikim investicijam in načrtom za širitev kapacitet, lahko pride do časovnih zamikov, ki bodo vplivali na delovanje nekaterih AI rešitev. Potencialne motnje bi lahko prizadele predvsem stranke, ki intenzivno uporabljajo Microsoftove AI platforme in storitve v oblaku, kot je Azure.
Strategije podjetja za obvladovanje povpraševanja
Da bi omejili vpliv teh kapacitetnih omejitev, Microsoft izvaja več ukrepov. Med njimi so optimizacija obstoječe infrastrukture, prioritizacija dostopa za ključne stranke in hitrejša implementacija novih podatkovnih centrov, kjer koli je to mogoče. Poleg tega podjetje spodbuja razvoj bolj učinkovitih AI modelov, ki zahtevajo manj računalniških virov, s čimer želijo zmanjšati pritisk na infrastrukturo.
Hkrati Microsoft aktivno sodeluje s partnerji in ponudniki strojne opreme, da bi pospešil dobavo in montažo komponent za podatkovne centre, ki so ključni za razširitev zmogljivosti. Kljub tem prizadevanjem pa odpira vprašanje, kako se bodo podobni izzivi v prihodnje odražali v industriji, kjer je povpraševanje po umetni inteligenci vse bolj eksplozivno.
Pomen tehnoloških izboljšav in širjenja infrastrukture
Pomanjkanje kapacitet v podatkovnih centrih ni le izziv za Microsoft, ampak celotno tehnološko panogo. Rast uporabe AI, ki se uporablja v različnih sektorjih od zdravstva, financ do industrijske proizvodnje, ustvarja velik pritisk na obstoječe računalniške vire in pasovne širine v podatkovnih centrih.
V Sloveniji in širše je ta trend še posebej pomemben, saj digitalizacija in uvedba naprednih tehnologij postajata temeljna gonilca konkurenčnosti gospodarstva. Zato je kritično, da ponudniki oblaku in AI storitev skrbno načrtujejo širitev svojih zmogljivosti, da bodo lahko zagotovili nemoteno in učinkovito delovanje sistemov tudi ob rastočem povpraševanju.
Microsoftove napovedi so tako opozorilo za celoten ekosistem, da je treba vlagati v nove tehnologije, nadgradnjo infrastrukture in izboljšanje energetske učinkovitosti podatkovnih centrov, če želimo ohraniti zanesljivost in kakovost storitev v obdobju hitrega tehnološkega razvoja.
Peter Mesarec je verjetno najbolj poslušan predavatelj Chat GPT in UI v Sloveniji, njegovih predavanj o uporabi Chat GPT v podjetjih se je udeležilo več tisoč udeležencev, svoja znanja pa pogosto objavlja tukaj in na drugih spletnih straneh.