Personalizacija nakupov na Amazonu
Amazon, eno vodilnih svetovnih podjetij na področju e-trgovine, nadaljuje s prenovo svojih nakupovalnih orodij z vključevanjem umetne inteligence. Njihov zadnji podvig vključuje funkcijo “Interesi”, ki je zasnovana za bolj osebno in pogovorno izkušnjo iskanja. S to novo funkcionalnostjo lahko stranke v iskalno vrstico vpišejo prilagojene pozive, ki odražajo njihove interese in preference. Tako ne gre zgolj za preprosto iskanje izdelkov, temveč za izkušnjo, ki se globoko poveže s posameznikovimi potrebami in željami.
Umetna inteligenca kot gonilna sila nakupovalne transformacije
Vključevanje umetne inteligence v nakupovalne izkušnje ni novost za Amazon. Podjetje že vrsto let uporablja UI za izboljšanje priporočil izdelkov, zdaj pa poskuša s funkcijo “Interesi” iti še korak dlje. Z uporabo generativne umetne inteligence želi Amazon ustvariti dinamičen pogovor s kupci, ne le nudenja enostavnih rezultatov iskanja. Tako lahko stranka prejme priporočila, ki so prilagojena njenemu trenutnemu razpoloženju ali celo dogodkom v njenem življenju.
Novi pristop omogoča uporabnikom večjo svobodo pri izražanju svojih želja. Namesto da bi pisali točno določen izdelek, lahko uporabniki delijo širša zanimanja ali preference. To ne le spodbuja kupce k raziskovanju, ampak daje Amazonu dragocene podatke o potrošniških trendih in vzorcih obnašanja.
Povečanje nakupov s pomočjo pogovornih funkcij
S prehodom na bolj pogovorno obliko interakcije, Amazon omogoča strankam, da izkoristijo moč umetne inteligence za pridobivanje po meri narejenih predlogov, ki temeljijo na njihovih specifičnih potrebah. Na ta način upajo, da bodo stranke preživele več časa na njihovi platformi, raziskovale več izdelkov in posledično opravile več nakupov.
Poleg izboljšanja uporabniške izkušnje, ta tehnologija tudi prinaša večjo učinkovitost pri iskanju dodatnih produktov, ki bi morda zanimali stranke glede na njihov profil in zgodovino nakupov. S tem pristopom Amazon cilja na povečanje prodaje in zadovoljstva strank, kar je temelj njihovega poslovnega modela.
Implikacije za prihodnost e-trgovine
Vzpon umetne inteligence v svetu e-trgovine ponuja vpogled v prihodnost nakupovalnih izkušenj. Medtem ko se Amazon osredotoča na nadaljnjo personalizacijo in pogovorno naravo svojih storitev, se poraja vprašanje, kako bodo drugi konkurenčni trgovci sledili tem trendom.
Glede na to, da Amazon redno postavlja standarde v industriji, bo zanimivo videti, kako se bodo druge platforme prilagodile in izkoristile priložnosti, ki jih prinaša generativna umetna inteligenca. Njihov pristop bi lahko spremenil način, kako ljudje opravljajo nakupe na spletu, prav tako pa tudi, kako se podjetja povezujejo s svojimi strankami.
Inovacije, ki jih prinaša Amazon, kažejo na to, da tehnološke rešitve in personalizacija nista zgolj taktika prodaje, temveč ključna elementa v izkušnji strank, ki narekujeta prihodnje smernice e-trgovine【4:0†source】.
Peter Mesarec je verjetno najbolj poslušan predavatelj Chat GPT in UI v Sloveniji, njegovih predavanj o uporabi Chat GPT v podjetjih se je udeležilo več tisoč udeležencev, svoja znanja pa pogosto objavlja tukaj in na drugih spletnih straneh.