Close Menu
    Najnovejše objave

    Kako rage-baiting preizkuša meje etike in zaupanja v svetu umetne inteligence

    October 24, 2025

    Kako Wonder Dynamics z umetno inteligenco spreminja prihodnost filmske produkcije

    October 24, 2025

    TechCrunch Disrupt 2025 razkriva ključne govorce in ekskluzivne trende, ki bodo zaznamovali prihodnost tehnologije

    October 24, 2025
    • Demos
    • Buy Now
    Vse novice in druge informacije – Umetna inteligenca v Sloveniji
    Subscribe
    Friday, October 24
    • Domov
    • Splošno o UI
    • Intervjuji s SLO podjetji
    • Generativna UI
    • UI za grafike
    • AI zakonodaja
    • Konference in dogodki o UI
    • Oglaševanje
    • O nas
    Vse novice in druge informacije – Umetna inteligenca v Sloveniji
    Home»Generativna Umetna Inteligenca

    Kako umetna inteligenca preoblikuje spletno nakupovanje: od personalizacije do prihodnosti metaversa

    Peter MesarecBy Peter MesarecOctober 7, 2025Updated:October 23, 2025 Generativna Umetna Inteligenca No Comments3 Mins Read
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Spletno nakupovanje se hitro spreminja pod vplivom naprednih rešitev umetne inteligence, ki prinašajo revolucijo od priporočil izdelkov do optimizacije zalog. V ZDA podjetje Adobe v svoji raziskavi za leto 2025 napoveduje kar 520-odstotno rast AI-podprtega spletnega nakupovanja v praznični sezoni v primerjavi z letom 2022. Tudi številna slovenska podjetja uvajajo podobne tehnologije, kar dokazuje razširjenost in pomen umetne inteligence v digitalni trgovini.

    Konkrete AI rešitve in tehnološko ozadje

    Velika globalna imena kot sta Amazon in Alibaba, pri priporočilih izdelkov uporabljajo napredne metode strojnega učenja, kot sta kolaborativno filtriranje in globoko učenje. Takšni algoritmi analizirajo vedenje kupcev, zgodovino nakupov ter podobnosti med izdelki, da oblikujejo personalizirane predloge. Po podatkih Adobe Analytics je bilo leta 2024 že 35 odstotkov spletnih nakupov v ZDA sproženih s priporočili AI. Tudi v Sloveniji podjetje Mimovrste uporablja priporočilne sisteme, ki temeljijo na analizi podatkov in avtomatiziranem učenju.

    Pri podpori kupcem se uveljavljajo klepetalni roboti, ki temeljijo na obdelavi naravnega jezika oziroma NLP (natural language processing). Tehnologije, kot je ChatGPT, omogočajo, da uporabniki v realnem času prejmejo odgovore na vprašanja, kar povečuje učinkovitost in zmanjšuje obremenitev podpornih služb. Po raziskavi podjetja Juniper Research naj bi do leta 2026 klepetalni roboti obvladovali več kot 70 odstotkov interakcij v spletni trgovini.

    Upravljanje zalog in logistične verige optimizirajo rešitve prediktivne analitike. Ponudniki kot so SAP in IBM razvijajo sisteme, ki s pomočjo zgodovinskih podatkov ter zunanjih dejavnikov (npr. vreme, družbeni trendi) napovedujejo povpraševanje in prilagajajo zaloge v realnem času. To zmanjšuje stroške, optimizira dostavo in omogoča boljšo izkušnjo kupca.

    Izzivi, etika in dolgoročni razvoj AI v e-trgovini

    Ob hitrem razvoju AI rešitve prinašajo tudi izzive. Zasebnost podatkov in varnost sta ključni vprašanji, saj sistemi za personalizacijo zahtevajo obsežno zbiranje in analizo podatkov o uporabnikih. Pristranskost algoritmov je pomemben izziv, saj lahko slabo zasnovani modeli pri priporočilih prednostno obravnavajo določene izdelke ali skupine uporabnikov. Implementacija in vzdrževanje naprednih AI rešitev še naprej predstavlja strošek, ki je za manjša podjetja pogosto nedosegljiv.

    AI lahko avtomatizira številna rutinska delovna mesta, kar vpliva na zaposlenost v sektorju podpore in logistike. Po drugi strani pa nastajajo nova, bolj specializirana delovna mesta, ki zahtevajo razumevanje podatkov, analitiko in razvoj algoritmov. Vse pogostejše so tudi razprave o transparentnosti delovanja priporočilnih sistemov in odgovornosti za napačne ali zavajajoče predloge.

    Pogled v naslednjih pet do deset let razkriva nove trende. Strokovnjaki napovedujejo hiper-personalizacijo, kjer bo AI posamezniku ustvarjal izdelke po meri na osnovi njegovih potreb in želja. Pričakovati je razvoj nakupovalnih platform v metaversu in uporabo razširjene resničnosti, kjer bo umetna inteligenca omogočila interaktivne in povsem nove nakupovalne izkušnje. Vse to kaže, da umetna inteligenca ne spreminja le nakupovalnih navad, temveč tudi celoten koncept digitalne trgovine.

    Peter Mesarec

    Keep Reading

    Zakaj start-upi v AI gradijo lastne podatkovne zaklade in postavljajo nova pravila igre

    Zakaj Applove ključne strokovnjake za umetno inteligenco privablja Meta in kaj to pomeni za prihodnost AI

    Pinterest omogoča izbiro: Prevzemite nadzor nad AI vsebino v svojem viru

    Spotify v partnerstvu z založbami uvaja novo dobo generativne AI v glasbi

    Jack & Jill z 20 milijoni dolarjev odpira novo poglavje pogovorne umetne inteligence v iskanju zaposlitve

    Anthropic z novim Haiku modelom izziva konkurenco na področju hitre in dostopne umetne inteligence

    Add A Comment
    Leave A Reply Cancel Reply

    Sorodna Objava

    Zakaj start-upi v AI gradijo lastne podatkovne zaklade in postavljajo nova pravila igre

    October 17, 2025

    Zakaj Applove ključne strokovnjake za umetno inteligenco privablja Meta in kaj to pomeni za prihodnost AI

    October 17, 2025

    Pinterest omogoča izbiro: Prevzemite nadzor nad AI vsebino v svojem viru

    October 17, 2025

    Spotify v partnerstvu z založbami uvaja novo dobo generativne AI v glasbi

    October 17, 2025

    Jack & Jill z 20 milijoni dolarjev odpira novo poglavje pogovorne umetne inteligence v iskanju zaposlitve

    October 17, 2025

    Anthropic z novim Haiku modelom izziva konkurenco na področju hitre in dostopne umetne inteligence

    October 16, 2025
    Kategorije
    • AI zakonodaja (52)
    • Generativna Umetna Inteligenca (1,057)
    • Orodja UI (155)
    • Splošno o umetni inteligenci (75)
    • UI Dogodki (40)
    • UI v podjetjih (12)
    • UI za grafike (3)
    • Uncategorized (20)
    Splošno o UI

    Kalifornija prva uvaja stroga pravila za AI digitalne spremljevalce: kaj to pomeni za uporabnike in industrijo

    Bivši britanski premier Rishi Sunak svetovalec Microsofta in Anthropica pri oblikovanju AI politik

    Kalifornija uvaja prvi celovit zakon o varnosti umetne inteligence in izziva Evropo z novimi pravili

    Meta ustanavlja super PAC za vplivanje na regulacijo umetne inteligence v ZDA

    Kategorije
    • AI zakonodaja (52)
    • Generativna Umetna Inteligenca (1,057)
    • Orodja UI (155)
    • Splošno o umetni inteligenci (75)
    • UI Dogodki (40)
    • UI v podjetjih (12)
    • UI za grafike (3)
    • Uncategorized (20)
    Najnovejše objave

    Kako rage-baiting preizkuša meje etike in zaupanja v svetu umetne inteligence

    October 24, 2025

    Kako Wonder Dynamics z umetno inteligenco spreminja prihodnost filmske produkcije

    October 24, 2025

    TechCrunch Disrupt 2025 razkriva ključne govorce in ekskluzivne trende, ki bodo zaznamovali prihodnost tehnologije

    October 24, 2025
    Vse pravice pridržane seos.si | Theme: News Portal
    • O nas
    • Oglaševanje

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.