Close Menu
    Najnovejše objave

    AI brskalniki spreminjajo splet: kdo bo naš novi digitalni pomočnik?

    October 25, 2025

    OpenAI želi preoblikovati spletno brskanje z umetno inteligenco, a ob tem se pojavljajo nova varnostna tveganja

    October 25, 2025

    Stranski dogodki Disrupt 2025 razkrivajo, kdo vodi prihodnost umetne inteligence in inovacij

    October 25, 2025
    • Demos
    • Buy Now
    Vse novice in druge informacije – Umetna inteligenca v Sloveniji
    Subscribe
    Saturday, October 25
    • Domov
    • Splošno o UI
    • Intervjuji s SLO podjetji
    • Generativna UI
    • UI za grafike
    • AI zakonodaja
    • Konference in dogodki o UI
    • Oglaševanje
    • O nas
    Vse novice in druge informacije – Umetna inteligenca v Sloveniji
    Home»Generativna Umetna Inteligenca

    Milijonske oglaševalske kampanje AI startupov v podzemni železnici: ali množična izpostavljenost res prinaša uporabnike?

    Peter MesarecBy Peter MesarecSeptember 30, 2025 Generativna Umetna Inteligenca No Comments3 Mins Read
    Milijonske oglaševalske kampanje AI startupov v podzemni železnici: ali množična izpostavljenost res prinaša uporabnike?
    Milijonske oglaševalske kampanje AI startupov v podzemni železnici: ali množična izpostavljenost res prinaša uporabnike?
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    V zadnjih letih so številna zagonska podjetja umetne inteligence, kot je Friend AI, v želji po hitri rasti in prepoznavnosti začela vlagati visoke zneske v oglaševanje na javnih površinah. Podjetje Friend AI je denimo v letu 2025 vložilo več kot milijon dolarjev v oglaševalsko kampanjo na newyorški podzemni železnici. Pristop temelji na želji, da bi z neposrednim stikom z množico iz različnih demografskih skupin dosegli večje število uporabnikov za svoj pogovorni AI asistent, kar je specifičen proizvod, ki zahteva tako pojasnjevanje vrednosti kot tudi grajenje zaupanja v tehnologijo.

    Oglaševanje AI rešitev v javnem prostoru in njegova specifičnost

    Strategija Friend AI sodi v širši trend, kjer AI podjetja, kot sta tudi Character.ai in Replika, vlagajo visoke zneske v vizualno izstopajoče oglasne kampanje v podzemnih železnicah velikih mest. Pri AI rešitvah, kot so pogovorni boti ali generativna inteligenca, je ključen izziv, kako kompleksno tehnologijo predstaviti na enostaven način in vzbuditi interes pri ljudeh, ki z AI prej niso imeli izkušenj. Javni prostor, kot sta podzemna železnica ali avtobusne postaje, omogoča ponavljajočo se izpostavljenost, a oglaševalci ugotavljajo, da morajo oglasi vključevati jasne primere uporabe, saj abstraktne obljube o “pametnejši prihodnosti” pogosto ne prepričajo.

    Komuniciranje AI rešitev zahteva več kot le vizualno prepoznavnost, saj je zaupanje v avtomatizirane sisteme še vedno nizko. V primeru Friend AI je bila kampanja oblikovana tako, da je z enostavnimi primeri (denimo: “Vprašaj Friend AI, kako izboljšati svoj CV”) prikazovala takojšnjo uporabnost storitve. Analize podobnih kampanj kažejo, da je prav personalizacija sporočila ključna pri spodbuditvi prenosov aplikacije, še posebej v času, ko je javnost previdna zaradi pogostih razprav o etiki in zasebnosti pri uporabi umetne inteligence.

    Medtem ko so oglaševalske površine v javnem prevozu tradicionalno rezervirane za FMCG in bančne storitve, se AI podjetja soočajo tudi z izzivi, povezanimi z razumevanjem produktov. Zapleteni izrazi, kot so “generativna AI” ali “LLM”, lahko prestrašijo povprečnega uporabnika. Oglasi morajo biti prilagojeni tako, da tehnološke prednosti predstavijo skozi življenjske situacije, v katerih bi lahko potrošnik rešitve dejansko uporabil.

    Učinkovitost kampanj, izzivi in prihodnji trendi

    Vlaganje več kot milijona dolarjev v oglaševanje prinaša visok rizik, še posebej za manjša AI podjetja. Po podatkih industrijskih analitikov je v primeru Friend AI med promocijsko kampanjo prišlo do 60-odstotnega povečanja prenosov aplikacije v New Yorku. Podobno je Character.ai zabeležil več kot 40 odstotkov več dnevnih aktivnih uporabnikov po obsežni podzemni akciji v Londonu. Vendar so številni strokovnjaki izpostavili, da je trajnost takšne rasti vprašljiva in da je dolgoročno pomembnejše, koliko uporabnikov aplikacijo redno uporablja, ne le prenese.

    Kritične analize oglaševalskih vlaganj pogosto opozarjajo na nevarnost t. i. “oglaševalske utrujenosti”. V preplavljenih oglasnih okoljih pozornost upada, še posebej če sporočila niso jasna ali če povprečen potnik ne razume, kaj podjetje pravzaprav ponuja. Raziskave kažejo, da je učinek na splošno prepoznavnost blagovne znamke lahko velik, a konverzija v plačljive uporabnike ostaja majhna. Nekatera podjetja zato kombinirajo oglaševanje v javnem prostoru s ciljanimi digitalnimi kampanjami, kjer lahko neposredno merijo odzive uporabnikov.

    Prihodnost oglaševanja AI rešitev v javnem prostoru bo verjetno zahtevala še več inovativnosti. Podjetja bodo morala vključiti informacije o varnosti, zasebnosti in praktičnih koristih, hkrati pa uporabiti enostaven jezik, ki nagovarja tehnološko manj podkovano javnost. Uspešne kampanje bodo tiste, ki bodo v oglasih prikazale realne scenarije uporabe in s tem zmanjšale prepad med povprečnim uporabnikom ter napredno tehnologijo umetne inteligence.

    Peter Mesarec

    Keep Reading

    Zakaj start-upi v AI gradijo lastne podatkovne zaklade in postavljajo nova pravila igre

    Zakaj Applove ključne strokovnjake za umetno inteligenco privablja Meta in kaj to pomeni za prihodnost AI

    Pinterest omogoča izbiro: Prevzemite nadzor nad AI vsebino v svojem viru

    Spotify v partnerstvu z založbami uvaja novo dobo generativne AI v glasbi

    Jack & Jill z 20 milijoni dolarjev odpira novo poglavje pogovorne umetne inteligence v iskanju zaposlitve

    Anthropic z novim Haiku modelom izziva konkurenco na področju hitre in dostopne umetne inteligence

    Add A Comment
    Leave A Reply Cancel Reply

    Sorodna Objava

    Zakaj start-upi v AI gradijo lastne podatkovne zaklade in postavljajo nova pravila igre

    October 17, 2025

    Zakaj Applove ključne strokovnjake za umetno inteligenco privablja Meta in kaj to pomeni za prihodnost AI

    October 17, 2025

    Pinterest omogoča izbiro: Prevzemite nadzor nad AI vsebino v svojem viru

    October 17, 2025

    Spotify v partnerstvu z založbami uvaja novo dobo generativne AI v glasbi

    October 17, 2025

    Jack & Jill z 20 milijoni dolarjev odpira novo poglavje pogovorne umetne inteligence v iskanju zaposlitve

    October 17, 2025

    Anthropic z novim Haiku modelom izziva konkurenco na področju hitre in dostopne umetne inteligence

    October 16, 2025
    Kategorije
    • AI zakonodaja (52)
    • Generativna Umetna Inteligenca (1,057)
    • Orodja UI (155)
    • Splošno o umetni inteligenci (75)
    • UI Dogodki (40)
    • UI v podjetjih (12)
    • UI za grafike (3)
    • Uncategorized (20)
    Splošno o UI

    Kalifornija prva uvaja stroga pravila za AI digitalne spremljevalce: kaj to pomeni za uporabnike in industrijo

    Bivši britanski premier Rishi Sunak svetovalec Microsofta in Anthropica pri oblikovanju AI politik

    Kalifornija uvaja prvi celovit zakon o varnosti umetne inteligence in izziva Evropo z novimi pravili

    Meta ustanavlja super PAC za vplivanje na regulacijo umetne inteligence v ZDA

    Kategorije
    • AI zakonodaja (52)
    • Generativna Umetna Inteligenca (1,057)
    • Orodja UI (155)
    • Splošno o umetni inteligenci (75)
    • UI Dogodki (40)
    • UI v podjetjih (12)
    • UI za grafike (3)
    • Uncategorized (20)
    Najnovejše objave

    AI brskalniki spreminjajo splet: kdo bo naš novi digitalni pomočnik?

    October 25, 2025

    OpenAI želi preoblikovati spletno brskanje z umetno inteligenco, a ob tem se pojavljajo nova varnostna tveganja

    October 25, 2025

    Stranski dogodki Disrupt 2025 razkrivajo, kdo vodi prihodnost umetne inteligence in inovacij

    October 25, 2025
    Vse pravice pridržane seos.si | Theme: News Portal
    • O nas
    • Oglaševanje

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.