Google je napovedal protokol Agent Shopping Protocol (ASP), ki naj bi korenito spremenil način spletnega nakupovanja. Novi varnostni standard omogoča digitalnim agentom, kot so virtualni asistenti in klepetalniki, da v imenu uporabnikov opravijo nakupe pri partnerskih trgovcih, kot so Instacart, Walmart in Shopify. Cilj Googla je, da spletni nakupi potekajo hitreje in z manj zapletov, uporabniki pa bodo imeli več nadzora nad svojim zasebnim podatki.
Kako deluje Agent Shopping Protocol?
Agent Shopping Protocol temelji na odprtem standardu, ki omogoča, da digitalni agenti samodejno izvedejo postopek nakupa ne da bi uporabnik moral vsakič vnašati podatke o plačilu ali naslov za dostavo. Protokol uporablja tehnologije, kot so OAuth 2.0 za avtorizacijo, TLS za zaščito prenosa podatkov in preverjanje identitete s pomočjo varnih žetonov. To pomeni, da agenti, kot je Google Assistant, lahko vnaprej pridobijo dovoljenja in podatke ter izvedejo nakupe na preverjenih spletnih mestih.
Pri sodelujočih trgovcih (npr. Walmart, Instacart, Shopify) lahko uporabnik enkrat nastavi dovoljenja za agenta. Ko agent prejme naročilo, na primer “naroči kavo vsak ponedeljek zjutraj”, izvede celoten postopek – od iskanja izdelka do plačila in naročanja – brez dodatnega posredovanja uporabnika. S tem se zmanjšajo možnosti napak in pospeši nakupovalna izkušnja.
Google je v pilotskem programu sodeloval z večjimi podjetji, kot so DoorDash, Best Buy in Kayak. Vsi vpleteni so testirali integracijo ASP v svoja spletna mesta in aplikacije. Platforma omogoča nadzor nad dostopom agentov do podatkov. Uporabniki lahko v vsakem trenutku prekličejo dovoljenja ali spremljajo aktivnosti svojih agentov prek aplikacije.
Prednosti, izzivi in prihodnost agentnega nakupovanja
Prednost novega protokola je olajšano nakupovanje brez ročnega vnosa podatkov, kar je za uporabnika bolj varno in udobno. Agent Shopping Protocol je združljiv z obstoječimi sistemi spletnih trgovin, zato lahko trgovci hitro omogočijo agentne nakupe brez večjih posegov v infrastrukturo. Sodelujoča podjetja verjamejo, da bodo s tem povečala prodajo ter izboljšala zvestobo in zadovoljstvo uporabnikov.
Kljub številnim prednostim se pojavljajo vprašanja o zasebnosti in varnosti. Kritiki opozarjajo, da agenti zbirajo in obdelujejo več osebnih podatkov, zato obstaja tveganje zlorabe ali kraje podatkov v primeru slabe implementacije. Prav tako se pojavljajo pomisleki glede zlorab v primeru, če agenti brez vednosti uporabnika opravijo nenadzorovane ali napačne nakupe. Primerjava z obstoječimi plačilnimi sistemi pokaže, da ASP prinaša avtomatizacijo, a zahteva višjo stopnjo zaupanja v digitalne pomočnike.
Google je objavil podrobnosti in dokumentacijo ASP v uradni objavi na svojem blogu ter na strani developers.google.com/agent-shopping-protocol. Nekateri neodvisni strokovnjaki menijo, da je protokol velik korak naprej, vendar bo za množično uporabo ključno, da bodo uporabniki imeli jasen pregled nad tem, kaj agenti počnejo v njihovem imenu. Pričakovati je, da bodo tudi druga velika podjetja sledila z razvojem podobnih rešitev.

