OpenAI je napovedal prevzem zagonskega podjetja Statsig, ki je specializirano za podatkovno podprto testiranje produktov, obenem pa razkril novo vodstveno ekipo. Vrednost prevzema ni bila javno razkrita, a viri iz industrije ocenjujejo, da gre za eno večjih OpenAI-jevih akvizicij v zadnjem letu. Prevzem naj bi bil zaključen do konca tretjega četrtletja 2025. Ključni razlogi za prevzem so izboljšanje eksperimentiranja na produktih, kot je ChatGPT, in zmanjšanje razvojnega časa pri lansiranju novih funkcionalnosti.
Statsig bo nadgradil testiranje in razvoj ChatGPT
Statsig je znan po naprednih rešitvah za A/B testiranje in podatkovno analitiko, ki podjetjem omogočajo hitrejše in bolj zanesljive odločitve glede razvoja izdelkov. OpenAI je pred prevzemom uporabljal interno razvita orodja, ki pa po poročanju podjetja niso omogočala dovolj granularnega spremljanja odziva uporabnikov ali hitrega eksperimentiranja z novimi funkcijami. S Statsigovo tehnologijo želi OpenAI skrajšati čas testiranja novih funkcionalnosti v ChatGPT-ju, na primer prilagodljivega vmesnika in personaliziranih nasvetov.
Integracija Statsigovega sistema bo OpenAI-ju omogočila boljše ciljanje eksperimentov in natančnejše ocenjevanje vpliva sprememb na uporabniško izkušnjo. S tem naj bi podjetje odpravilo pretekle težave s prepoznavanjem subtilnih napak ali nezaželenega vedenja modelov, kar je v preteklosti večkrat povzročilo zamude pri posodobitvah.
V industriji umetne inteligence se uveljavlja trend povezovanja z nišnimi ponudniki testnih rešitev. Podobno je pred kratkim ravnal tudi Google, ki je okrepil svojo ekipo z nakupom startupa za modeliranje uporabniške izkušnje. OpenAI s to potezo lovi korak s konkurenco in zmanjšuje tveganje za razvojne zaplete, ki izhajajo iz nepreglednih ali zastarelih postopkov testiranja.
Novi vodstveni kader in učinki na strategijo
Ob prevzemu je OpenAI potrdil tudi kadrovske premike: iz Statsiga so v podjetje prišli vodilni strokovnjaki za analitiko, med drugim nekdanji vodja razvoja pri Facebooku, ki ima izkušnje z uvajanjem velikih eksperimentov v realnem okolju. Poleg njega se ekipi pridružuje še nekdanja vodja produktnega razvoja pri Amazonu, ki bo v OpenAI vodila oddelek za uporabniško analitiko.
Sveži vodstveni kader prinaša znanje o razvoju na podlagi obsežnih podatkovnih analiz, kar v OpenAI doslej ni bilo tako sistematično razvito. Njihove izkušnje naj bi prispevale k hitrejšemu prototipiranju, jasnejšemu merjenju uspešnosti novosti in zmanjševanju števila neuspešnih lansiranj produktov.
Prevzem in kadrovske spremembe v OpenAI postavljajo podjetje v položaj, ko lahko skozi bolj strukturirane procese konkurira največjim igralcem v industriji. Glavno tveganje ostaja varovanje zasebnosti podatkov uporabnikov v procesu množičnega eksperimentiranja, a v podjetju zagotavljajo, da bodo vpeljali dodatne varovalke. Uradno obvestilo o prevzemu in spremembah je na voljo na spletni strani OpenAI.

