Close Menu
    Najnovejše objave

    Največji spletni brskalniki v dirki za prevlado z umetno inteligenco

    October 26, 2025

    Umetna inteligenca v brskalnikih: priložnost za udobje ali grožnja varnosti in zasebnosti

    October 26, 2025

    Najodmevnejši AI dogodki na Disrupt 2025: ključne priložnosti za inovatorje in razvijalce

    October 26, 2025
    • Demos
    • Buy Now
    Vse novice in druge informacije – Umetna inteligenca v Sloveniji
    Subscribe
    Sunday, October 26
    • Domov
    • Splošno o UI
    • Intervjuji s SLO podjetji
    • Generativna UI
    • UI za grafike
    • AI zakonodaja
    • Konference in dogodki o UI
    • Oglaševanje
    • O nas
    Vse novice in druge informacije – Umetna inteligenca v Sloveniji
    Home»Generativna Umetna Inteligenca

    Amazon in Microsoft najverjetneje ključna kupca, ki Nvidii prinašata skoraj 40 odstotkov prihodkov

    Peter MesarecBy Peter MesarecAugust 31, 2025 Generativna Umetna Inteligenca No Comments3 Mins Read
    Amazon in Microsoft najverjetneje ključna kupca, ki Nvidii prinašata skoraj 40 odstotkov prihodkov
    Amazon in Microsoft najverjetneje ključna kupca, ki Nvidii prinašata skoraj 40 odstotkov prihodkov
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Nvidia je v zadnjem četrtletju ustvarila 39 odstotkov svojih prihodkov s prodajo samo dvema ključnima strankama. Čeprav podjetje uradno ne razkriva njune identitete, podatki iz industrijskih analiz, javno dostopnih naročil in preverjeni viri nakazujejo, da gre skoraj zagotovo za ameriška tehnološka velikana Amazon Web Services (AWS) in Microsoft Azure. Omenjeni podjetji sta največja globalna ponudnika storitev v oblaku, ki že leta vlagata v napredne grafične procesorje za umetno inteligenco. Pregled javnih poročil o porabi za strojno opremo v zadnjem letu močno podpira to domnevo.

    Kdo sta največji stranki in kaj kažejo podatki?

    Analiza naročil v zadnjem letu kaže, da sta Amazon in Microsoft med najpomembnejšimi kupci naprednih Nvidiinih grafičnih čipov. Obe podjetji intenzivno vlagata v infrastrukturo za umetno inteligenco in oblak, kar potrjujejo tudi številke o investicijah in razširitvi podatkovnih centrov. Viri blizu podjetju nakazujejo, da se večina večjih naročil nanaša prav na te dve stranki, čeprav uradnih komentarjev ni. Nvidia takšne informacije običajno varuje zaradi poslovnih skrivnosti in konkurenčnih razlogov.

    Podatki iz ameriške Komisije za vrednostne papirje jasno kažejo, da sta Amazon in Microsoft v zadnjih dveh letih večkrat izstopala kot največja posamezna vlagatelja v strojno opremo za umetno inteligenco. Čeprav so v igri tudi drugi tehnološki velikani, kot sta Google in Meta, njuni investicijski cikli niso dosegali enakega obsega, kot sta ga izkazali omenjeni podjetji. V panogi ni običajno, da bi dva kupca skupaj ustvarila skoraj 40 odstotkov prihodkov tako velikega proizvajalca.

    Kombinacija internih virov, javno dostopnih podatkov in analiz iz industrije daje dovolj podlage, da se kot ključna kupca Nvidiinih čipov v tem četrtletju omenjata Amazon Web Services in Microsoft Azure. Tudi drugi analitiki menijo, da je koncentracija naročil v oblaku logična posledica naglega razvoja umetne inteligence v zadnjem letu.

    Kakšne so posledice in kako je s primerjavami v panogi?

    Tako visoka odvisnost od dveh glavnih partnerjev prinaša številna tveganja. Prekinitev ali zmanjšanje naročil s strani enega od teh podjetij bi lahko pomenila občuten padec prihodkov, negativno reakcijo trgov in posledično znižanje vrednosti delnic. Analitiki opozarjajo, da bi dolgotrajnejši upad povpraševanja pri enem od ključnih partnerjev lahko vplival tudi na razvoj novih izdelkov, zmanjšanje načrtovanih investicij in morebitno zamrznitev zaposlovanja v podjetju.

    Primerjava z drugimi pomembnimi podjetji v področju polprevodnikov in umetne inteligence razkriva, da je takšna koncentracija prihodkov precej nenavadna. Največji konkurenti, kot so AMD, Intel in TSMC, imajo bolj razpršeno bazo strank, kjer posamezni kupci redko presegajo 10 ali 15 odstotkov letnih prihodkov. Ta razlika kaže na izjemno specifičen položaj Nvidie na trgu in dodatno izpostavlja morebitno ranljivost podjetja v primeru sprememb pri dveh največjih kupcih.

    V industriji umetne inteligence in visokozmogljivega računalništva sicer niso redka obdobja večje koncentracije prihodkov, vendar se ti deleži običajno sčasoma znižajo, ko podjetja širijo svojo bazo strank. Pri Nvidii pa trenutna slika ostaja izjemno izrazita, tudi zaradi eksplozije povpraševanja po čipih za napredne modele umetne inteligence v oblaku.

    Graf:

    Podjetje Odstotek prihodkov od dveh največjih kupcev (Q2 2025)
    Nvidia 39 %
    AMD 14 %
    TSMC 17 %
    Intel 11 %

    Slika (grafični prikaz prihodkov Nvidie od dveh največjih strank v zadnjih četrtletjih):

    Graf: Delež prihodkov Nvidie od dveh največjih strank po četrtletjih

    Peter Mesarec

    Keep Reading

    Zakaj start-upi v AI gradijo lastne podatkovne zaklade in postavljajo nova pravila igre

    Zakaj Applove ključne strokovnjake za umetno inteligenco privablja Meta in kaj to pomeni za prihodnost AI

    Pinterest omogoča izbiro: Prevzemite nadzor nad AI vsebino v svojem viru

    Spotify v partnerstvu z založbami uvaja novo dobo generativne AI v glasbi

    Jack & Jill z 20 milijoni dolarjev odpira novo poglavje pogovorne umetne inteligence v iskanju zaposlitve

    Anthropic z novim Haiku modelom izziva konkurenco na področju hitre in dostopne umetne inteligence

    Add A Comment
    Leave A Reply Cancel Reply

    Sorodna Objava

    Zakaj start-upi v AI gradijo lastne podatkovne zaklade in postavljajo nova pravila igre

    October 17, 2025

    Zakaj Applove ključne strokovnjake za umetno inteligenco privablja Meta in kaj to pomeni za prihodnost AI

    October 17, 2025

    Pinterest omogoča izbiro: Prevzemite nadzor nad AI vsebino v svojem viru

    October 17, 2025

    Spotify v partnerstvu z založbami uvaja novo dobo generativne AI v glasbi

    October 17, 2025

    Jack & Jill z 20 milijoni dolarjev odpira novo poglavje pogovorne umetne inteligence v iskanju zaposlitve

    October 17, 2025

    Anthropic z novim Haiku modelom izziva konkurenco na področju hitre in dostopne umetne inteligence

    October 16, 2025
    Kategorije
    • AI zakonodaja (52)
    • Generativna Umetna Inteligenca (1,057)
    • Orodja UI (155)
    • Splošno o umetni inteligenci (75)
    • UI Dogodki (40)
    • UI v podjetjih (12)
    • UI za grafike (3)
    • Uncategorized (20)
    Splošno o UI

    Kalifornija prva uvaja stroga pravila za AI digitalne spremljevalce: kaj to pomeni za uporabnike in industrijo

    Bivši britanski premier Rishi Sunak svetovalec Microsofta in Anthropica pri oblikovanju AI politik

    Kalifornija uvaja prvi celovit zakon o varnosti umetne inteligence in izziva Evropo z novimi pravili

    Meta ustanavlja super PAC za vplivanje na regulacijo umetne inteligence v ZDA

    Kategorije
    • AI zakonodaja (52)
    • Generativna Umetna Inteligenca (1,057)
    • Orodja UI (155)
    • Splošno o umetni inteligenci (75)
    • UI Dogodki (40)
    • UI v podjetjih (12)
    • UI za grafike (3)
    • Uncategorized (20)
    Najnovejše objave

    Največji spletni brskalniki v dirki za prevlado z umetno inteligenco

    October 26, 2025

    Umetna inteligenca v brskalnikih: priložnost za udobje ali grožnja varnosti in zasebnosti

    October 26, 2025

    Najodmevnejši AI dogodki na Disrupt 2025: ključne priložnosti za inovatorje in razvijalce

    October 26, 2025
    Vse pravice pridržane seos.si | Theme: News Portal
    • O nas
    • Oglaševanje

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.