Nvidia je v zadnjem četrtletju ustvarila 39 odstotkov svojih prihodkov s prodajo samo dvema ključnima strankama. Čeprav podjetje uradno ne razkriva njune identitete, podatki iz industrijskih analiz, javno dostopnih naročil in preverjeni viri nakazujejo, da gre skoraj zagotovo za ameriška tehnološka velikana Amazon Web Services (AWS) in Microsoft Azure. Omenjeni podjetji sta največja globalna ponudnika storitev v oblaku, ki že leta vlagata v napredne grafične procesorje za umetno inteligenco. Pregled javnih poročil o porabi za strojno opremo v zadnjem letu močno podpira to domnevo.
Kdo sta največji stranki in kaj kažejo podatki?
Analiza naročil v zadnjem letu kaže, da sta Amazon in Microsoft med najpomembnejšimi kupci naprednih Nvidiinih grafičnih čipov. Obe podjetji intenzivno vlagata v infrastrukturo za umetno inteligenco in oblak, kar potrjujejo tudi številke o investicijah in razširitvi podatkovnih centrov. Viri blizu podjetju nakazujejo, da se večina večjih naročil nanaša prav na te dve stranki, čeprav uradnih komentarjev ni. Nvidia takšne informacije običajno varuje zaradi poslovnih skrivnosti in konkurenčnih razlogov.
Podatki iz ameriške Komisije za vrednostne papirje jasno kažejo, da sta Amazon in Microsoft v zadnjih dveh letih večkrat izstopala kot največja posamezna vlagatelja v strojno opremo za umetno inteligenco. Čeprav so v igri tudi drugi tehnološki velikani, kot sta Google in Meta, njuni investicijski cikli niso dosegali enakega obsega, kot sta ga izkazali omenjeni podjetji. V panogi ni običajno, da bi dva kupca skupaj ustvarila skoraj 40 odstotkov prihodkov tako velikega proizvajalca.
Kombinacija internih virov, javno dostopnih podatkov in analiz iz industrije daje dovolj podlage, da se kot ključna kupca Nvidiinih čipov v tem četrtletju omenjata Amazon Web Services in Microsoft Azure. Tudi drugi analitiki menijo, da je koncentracija naročil v oblaku logična posledica naglega razvoja umetne inteligence v zadnjem letu.
Kakšne so posledice in kako je s primerjavami v panogi?
Tako visoka odvisnost od dveh glavnih partnerjev prinaša številna tveganja. Prekinitev ali zmanjšanje naročil s strani enega od teh podjetij bi lahko pomenila občuten padec prihodkov, negativno reakcijo trgov in posledično znižanje vrednosti delnic. Analitiki opozarjajo, da bi dolgotrajnejši upad povpraševanja pri enem od ključnih partnerjev lahko vplival tudi na razvoj novih izdelkov, zmanjšanje načrtovanih investicij in morebitno zamrznitev zaposlovanja v podjetju.
Primerjava z drugimi pomembnimi podjetji v področju polprevodnikov in umetne inteligence razkriva, da je takšna koncentracija prihodkov precej nenavadna. Največji konkurenti, kot so AMD, Intel in TSMC, imajo bolj razpršeno bazo strank, kjer posamezni kupci redko presegajo 10 ali 15 odstotkov letnih prihodkov. Ta razlika kaže na izjemno specifičen položaj Nvidie na trgu in dodatno izpostavlja morebitno ranljivost podjetja v primeru sprememb pri dveh največjih kupcih.
V industriji umetne inteligence in visokozmogljivega računalništva sicer niso redka obdobja večje koncentracije prihodkov, vendar se ti deleži običajno sčasoma znižajo, ko podjetja širijo svojo bazo strank. Pri Nvidii pa trenutna slika ostaja izjemno izrazita, tudi zaradi eksplozije povpraševanja po čipih za napredne modele umetne inteligence v oblaku.
Graf:
| Podjetje | Odstotek prihodkov od dveh največjih kupcev (Q2 2025) |
|---|---|
| Nvidia | 39 % |
| AMD | 14 % |
| TSMC | 17 % |
| Intel | 11 % |
Slika (grafični prikaz prihodkov Nvidie od dveh največjih strank v zadnjih četrtletjih):


