Close Menu
    Najnovejše objave

    Kako umetna inteligenca preoblikuje brskalnike: Bitka za prihodnost spleta

    October 27, 2025

    OpenAI z vtičnikom spreminja brskanje: priložnosti in pasti AI v spletnih brskalnikih

    October 27, 2025

    TechCrunch Disrupt 2025 v San Franciscu odpira nove razsežnosti umetne inteligence

    October 27, 2025
    • Demos
    • Buy Now
    Vse novice in druge informacije – Umetna inteligenca v Sloveniji
    Subscribe
    Tuesday, October 28
    • Domov
    • Splošno o UI
    • Intervjuji s SLO podjetji
    • Generativna UI
    • UI za grafike
    • AI zakonodaja
    • Konference in dogodki o UI
    • Oglaševanje
    • O nas
    Vse novice in druge informacije – Umetna inteligenca v Sloveniji
    Home»Orodja UI

    Umetna inteligenca v klicnih centrih: krajše čakalne dobe in izzivi prihodnosti

    Peter MesarecBy Peter MesarecAugust 28, 2025 Orodja UI No Comments3 Mins Read
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Umetna inteligenca preoblikuje delovanje klicnih centrov za nujno pomoč

    Umetna inteligenca (UI) vstopa v klicne centre za nujno pomoč kot prelomna tehnologija, ki blaži kadrovske stiske in izboljšuje učinkovitost storitev. Zadnja leta je mogoče zaznati hitro rast uporabe UI sistemov, ki pomagajo tako pri razvrščanju klicev kot tudi pri jezikovnih ovirah in obvladovanju velikega števila klicev.

    Konkretni primeri in statistike iz tujine

    Aurelian: avtomatizacija tisočev klicev

    Podjetje Aurelian, ki je prejelo podporo Y Combinatorja, je razvilo glasovnega asistenta, ki se uporablja predvsem za nenujne klice. Po zadnjih podatkih je sistem na pilotnih lokacijah avtomatiziral do 60 % vseh nenujnih klicev, kar je dispečerjem dnevno prihranilo več kot tri ure. V določenih okrožjih je čakalni čas za nenujne klice z UI rešitvijo upadel za 25 % v primerjavi z obdobjem pred uvedbo.

    El Paso County: prepisovanje in prevajanje v realnem času

    V El Paso County so UI uvedli za prepisovanje klicev in avtomatsko prevajanje v več kot 10 jezikov. Natančnost prepisov dosega do 92 % pri angleščini, nekoliko nižja pa je pri jezikih z manj viri. Po podatkih tamkajšnjih oblasti je UI že v prvih mesecih delovanja uspešno avtomatizirala odziv na kar 40 % nenujnih klicev. Več v poročilu NPR.

    Kako UI pomaga v praksi: prioritizacija, prevajanje, geolokacija

    UI sistemi omogočajo analizo klicev v realnem času, kar pomeni, da lahko s pomočjo geolokacije prepoznajo območja z največjimi potrebami in tja usmerjajo več virov. Ob nenadnih obremenitvah, kot so naravne nesreče, UI lahko samodejno posreduje osnovna varnostna navodila in razbremeni operaterje za nujne primere.

    Izzivi in varnost: konkretne pasti in rešitve

    Napake pri prepoznavanju govora in dialektov

    Eden največjih izzivov so napake pri prepoznavanju govora, zlasti pri dialektih in narečjih. V določenih primerih UI sistem ne prepozna ključnih informacij, kar lahko vpliva na odzivnost. Tudi jezikovne raznolikosti predstavljajo izziv, saj je natančnost nižja pri manj razširjenih jezikih in specifičnih regionalnih naglasih.

    Etika in potencialna diskriminacija

    UI sistemi lahko ponovijo neenakosti iz učnih podatkov, kar se odraža v pristranskosti pri obravnavi določenih skupin. Obstajajo primeri, kjer so UI algoritmi napačno ocenjevali prioriteto klicev zaradi premalo raznolikih učnih vzorcev.

    Kibernetska varnost in zaščita podatkov

    Klicni centri obravnavajo občutljive osebne podatke, zato je kibernetska varnost ključnega pomena. Priporočeni ukrepi vključujejo šifriranje podatkov, večstopenjsko avtentikacijo in redno preverjanje algoritmov. Pomembno je tudi, da so algoritmi transparentni in preverljivi, saj je s tem mogoče hitreje zaznati morebitne zlorabe ali napake.

    Uporaba umetne inteligence v slovenskih klicnih centrih

    V Sloveniji so klicni centri za nujno pomoč do zdaj večinoma uporabljali klasične klicne sisteme. Po podatkih Uprave za zaščito in reševanje ter Zdravstvenega doma Ljubljana UI na področju avtomatske obdelave klicev še ni široko implementirana. Raziskovalni projekti, ki jih vodijo na Fakulteti za računalništvo in informatiko v Ljubljani, se usmerjajo v razvoj orodij za prepoznavo govora v slovenščini, kar je prvi korak k uvajanju tovrstnih rešitev v praksi.

    Nekatere slovenske institucije preizkušajo eksperimentalne UI module za prepoznavo ključnih besed in alarmnih fraz, zlasti v okviru testnih projektov v zdravstvu in civilni zaščiti. Po načrtih naj bi v prihodnjih letih začeli pilotno testiranje avtomatizirane obdelave nenujnih klicev, predvsem v večjih urbanih središčih.

    Vizualni prikazi: vpliv umetne inteligence na čakalne dobe

    Graf zmanjšanja čakalnih časov po uvedbi UI

    Graf: Zmanjšanje čakalnih časov za nenujne klice po uvedbi UI rešitve Aurelian (vir: intern poročilo Aurelian, 2024).

    Pogled v prihodnost

    Umetna inteligenca ponuja priložnost za večjo učinkovitost in boljšo dostopnost klicnih centrov za nujno pomoč, a hkrati prinaša izzive, ki jih je treba nasloviti z odgovorno uporabo, nadzorom in varnostnimi ukrepi. Slovenija lahko s premišljenim uvajanjem UI rešitev in sodelovanjem z raziskovalnimi institucijami sledi najboljšim svetovnim praksam, pri tem pa ostaja pozorna na varnost, transparentnost in etičnost tehnologije.

    Peter Mesarec

    Keep Reading

    Digitalni dvojniki Viven prinašajo revolucijo v prenosu znanja na delovnem mestu

    Liberate z umetno inteligenco preoblikuje zavarovalništvo in pridobi 50 milijonov dolarjev svežega kapitala

    Gemini prinaša revolucijo v organizaciji sestankov z napredno umetno inteligenco

    AquaWise predstavlja umetno inteligenco za varnejšo in pametnejšo oskrbo z vodo

    AgentForce 360: Kako lahko umetna inteligenca Salesforce preoblikuje podporo strankam in delo v slovenskih podjetjih

    Deloitte kljub izzivom krepi vlaganja v umetno inteligenco in gradi partnerstva za preboj v poslovnem svetu

    Add A Comment
    Leave A Reply Cancel Reply

    Sorodna Objava

    Digitalni dvojniki Viven prinašajo revolucijo v prenosu znanja na delovnem mestu

    October 16, 2025

    Liberate z umetno inteligenco preoblikuje zavarovalništvo in pridobi 50 milijonov dolarjev svežega kapitala

    October 16, 2025

    Gemini prinaša revolucijo v organizaciji sestankov z napredno umetno inteligenco

    October 15, 2025

    AquaWise predstavlja umetno inteligenco za varnejšo in pametnejšo oskrbo z vodo

    October 15, 2025

    AgentForce 360: Kako lahko umetna inteligenca Salesforce preoblikuje podporo strankam in delo v slovenskih podjetjih

    October 14, 2025

    Deloitte kljub izzivom krepi vlaganja v umetno inteligenco in gradi partnerstva za preboj v poslovnem svetu

    October 11, 2025
    Kategorije
    • AI zakonodaja (52)
    • Generativna Umetna Inteligenca (1,057)
    • Orodja UI (155)
    • Splošno o umetni inteligenci (75)
    • UI Dogodki (40)
    • UI v podjetjih (12)
    • UI za grafike (3)
    • Uncategorized (20)
    Splošno o UI

    Kalifornija prva uvaja stroga pravila za AI digitalne spremljevalce: kaj to pomeni za uporabnike in industrijo

    Bivši britanski premier Rishi Sunak svetovalec Microsofta in Anthropica pri oblikovanju AI politik

    Kalifornija uvaja prvi celovit zakon o varnosti umetne inteligence in izziva Evropo z novimi pravili

    Meta ustanavlja super PAC za vplivanje na regulacijo umetne inteligence v ZDA

    Kategorije
    • AI zakonodaja (52)
    • Generativna Umetna Inteligenca (1,057)
    • Orodja UI (155)
    • Splošno o umetni inteligenci (75)
    • UI Dogodki (40)
    • UI v podjetjih (12)
    • UI za grafike (3)
    • Uncategorized (20)
    Najnovejše objave

    Kako umetna inteligenca preoblikuje brskalnike: Bitka za prihodnost spleta

    October 27, 2025

    OpenAI z vtičnikom spreminja brskanje: priložnosti in pasti AI v spletnih brskalnikih

    October 27, 2025

    TechCrunch Disrupt 2025 v San Franciscu odpira nove razsežnosti umetne inteligence

    October 27, 2025
    Vse pravice pridržane seos.si | Theme: News Portal
    • O nas
    • Oglaševanje

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.